ברכת 'שהכל' בשתיית מים באמצע דרשה
שאלה:
הדורש לרבים ויבש גרונו ולכן הוצרך לשתות מים, האם צריך לברך 'שהכל'.
תשובה:
צריך לברך, ואף שלכאורה אינו שותה 'לצמאו' והרי נפסק בשו"ע (סימן רד, סעיף ד) שאינו מברך, מכל מקום נראה מדברי השעה"צ (שם, ס"ק לד) שכל שהוא מרגיש איזה הנאה מהשתייה צריך לברך, ובנידון דידן הרי ודאי נהנה משתיית המים, ומה גם דמסתמא גם צמא קצת.

